Web Toolbar by Wibiya

miercuri, 4 iunie 2014

Sirop de trandafiri


Siropul de trandafiri este usor de facut si are nenumarate intrebuintari. Puteti prepara o varietate de bauturi atat nealcoolice cat si alcoolice si il puteti adauga la diferite deserturi.
Nu este prima data cand fac acest sirop dar nu pot sa va spun cat timp rezista pentru ca eu neavand conditii bune pentru a pastra conserve, din cauza umezelii si a caldurii excesive, fac cantitati mici pe care le tin in frigider.
Una din bauturile mele preferate este ceai cu gheata si sirop de trandafiri (am sa scriu aceasta reteta curand) asa ca acest sirop nu imi lipseste niciodata.
Iata ce va trebuie.


Ingrediente:

1 cana petale de trandafiri uscate
3 cani apa
4 cani zahar
1 lingura petale de hibiscus optional (pentru un rosu mai inchis)

Preparare:

Spalati foarte bine petalele de trandafiri si indepartati toate partile verzi.


Puneti cele trei cani de apa la fiert. Puneti petalele de trandafiri intr-un borcan incapator. Cand apa a inceput sa clocoteasca turnati-o peste trandafiri. Inchideti borcanul si lasati lichidul sa ajunga la temperatura camerei, apoi pineti borcanul in frigider pana a doua zi.


Strecurati lichidul si stoarceti bine petalele. Intr-o cratita puneti cele 4 cani de zahar, petalele de hibiscus (bine spalate) si infuzia de trandafiri. Lasati la fiert, a foc mic, pana cand zaharul se topeste, iar lichidul capata consistenta unui sirop. Strecurati din nou ca sa eliminati petalele de hibiscus. Se lasa la racit si se transfera in sticle. Daca doriti sa il pastrati in camara trebuie sa capsati bine sticlele si sa le sterilizati.
 
Enjoy!


Acest articol face parte din seria imbratisarilor virtuale pe care le ofer cu drag luna de luna unor persoane deosebite din blogosfera romaneasca. Luna aceasta eu sunt gazda provocarii Virtual hug si o imbratisez cu drag pe Gina Bradea al carei blog imi aminteste de copilaria mea, de mirosurile extraordinare ale mancarurilor preparate de strabunica sau bunica mea. Asa ca va invit sa il vizitati. Veti gasi multe retete traditionale romanesti, dar si un minunat sirop de trandafiri preparat la rece care m-a dus cu gandul inapoi in timp cand, copil fiind, ma duceam in magazie, acolo unde strabunica mea tinea sticlele cu suc de trandafiri si socata si beam pe furis din ele pentru ca era inca vara si nu le desfacea decat iarna cand nu mai erau asa multe fructe proaspete ca sa ne faca suc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu